Hvad gør man, når man har mødt Jesus?

Foredrag ved Charlotte Rørth den 29. oktober, 2024, kl. 19.30 i Sognehuset.

Glæd dig til et spændende foredrag, hvor Charlotte Rørth vil fortælle sin historie om, hvordan hun hverken var religiøst eller spirituelt søgende, dengang Jesus viste sig for hende i sakristiet til La Sacra Capilla de El Salvador i byen Úbeda i Spanien.

Hvad skete der, da hun kom hjem? Kunne hun passe sit job? Hvorfor tabte hun sig næsten 20 kilo? Skulle hun nu gå i kloster? Ville folkekirken have hende?

Foredraget vil bygge på bestselleren solgt i seks lande “Jeg mødte Jesus – Bekendelser fra en modvillig troende” og den milde opfølger “Gud, du er jo lige her – Sådan lever jeg med min tro”, samt på de mange tusinde henvendelser hun siden har modtaget fra andre med lignende oplevelser. I denne forbindelse vil Charlotte netop påpege, hvordan forskning viser, at religiøse erfaringer slet ikke er så usædvanlige, som mange tror. Derfor vil hun også stille spørgsmålet: Hvordan skal vi så leve med denne viden i fællesskab?

Foredraget koster 50 kr. inkl. kaffe.

Kim Larsen - og drømmen om det tabte Paradis

Foredrag ved Orla Villekjær den 15. januar kl. 19.30, 2025

Søndag den 30. sept. 2018 døde Kim Larsen. Avisen Information skrev følgende: ”Søndag d. 30. september vil gå over i historien som den dag, Danmark mistede et nationalikon og et helt land sprang ud i spontan sorgbearbejdning og kollektiv hyldest.”

Efterfølgende deltog 35.000 mennesker, - børn, unge og gamle – i en mindekoncert på Rådhuspladsen i København, mens 1.434.000 fulgte mindekoncerten foran skærmen i deres hjem. Senere fulgte mindekoncerter efter i mange byer. Den kollektive hyldest var enorm!

Kim Larsen var en provo og gadedreng – og samtidig en gudsbenådet poet og sangskriver.

Foredraget vil gennem Kim Larsens egne tekster og musik vise, at drømmen om det tabte paradis på fascinerende vis binder hele hans produktion sammen. Undervejs i foredraget strejfer vi også ”Jesus og Josefine” samt Søren Kierkegaard.

Foredraget er arrangeret i samarbejde med Indre Mission i Sønder Felding. Kaffen koster 25kr.

Hallo, hvad sker der for klimaet?

Foredrag ved Mikael Jarnvig, torsdag den 6. marts, 2025

Mikael Jarnvig vil tale om klimaændringerne, som efterhånden får skyld for alverdens ulykker. Men er det reelt eller har det taget overhånd? Vi havde da også vildt vejr i gamle dage. I foredraget bliver du klogere på, hvad der sker i atmosfæren og forskellen på vejr og klima. Der er en grund til at klimaet ændrer sig. Det sker nemlig ikke af sig selv. Vores måde at leve på er den største årsag til klimaændringerne og derfor har mennesker et ansvar. I bund og grund er det vores livssyn, der bestemmer vores adfærd og derfor har det kristne livssyn meget at sige, hvis vi skal rette op på verden. Kernen i kristenlivet indeholder en stor del af løsningen. Kom og få et nyt perspektiv på klimaforandringerne.

Foredraget koster 50kr. inkl. kaffe.