Sønder Feldng kirke

For at blive konfirmeret skal du først gå til konfirmationsforberedelse eller ’gå til præst’, som mange kalder det. Her lærer du om kristendom og taler med præsten og dine kammerater om livets store spørgsmål. Læs mere om konfirmation her.

Dåb
Konfirmationen er en bekræftelse af ens dåb, derfor skal man være døbt for at blive konfirmeret. Er du ikke det, er du alligevel velkommen til at være med i konfirmandundervisningen. Ønsker du at blive konfirmeret, så skal du døbes før din konfirmation. Det aftaler du og dine forældre med præsten. Du er også velkommen til konfirmandundervisning, selvom du måske er lidt usikker på, om du vil konfirmeres.

Konfirmander på vej ind i Sdr Felding kirke

Undervisningen

Hos os går man til konfirmandforberedelse og bliver konfirmeret, når man går i syvende klasse.

Undervisningen foregår i skoletiden i Sdr. Felding Kirkes Sognehus, i Sdr. Felding Kirke og som dags-udflugter. Så tager vi også på konfirmandweekend, som det er obligatorisk at deltage i, fordi den udgør en del af undervisningsforløbet. Du skal også deltage i et antal gudstjenester for at blive fortrolig med, hvordan vi holder gudstjeneste.

Undervisning hvornår?

Inden skolens sommerferie vil elever i 6. klasse få besked om, hvornår undervisningen kommer til at foregå og selvfølgelig, hvornår vi starter op. De unge vil modtage en invitation til et opstartsmøde for dem og deres forældre (indskrivning).

Konfirmation hvornår?

7a fra Sdr. Felding Skole: 4. søndag efter påske kl. 9.00
7b fra Sdr. Felding Skole: 4. søndag efter påske kl. 11.00

(Hvis der kun er én 7 klasse, så bliver det kl. 10.00)

Konfirmationsdatoer:

2024: 28. april

2025: 18. maj

2026: 3. maj

Konfirmandtilmelding

Ved at klikke her kan du tilmelde dit barn til konfirmationsforberedelse og konfirmation med dit NemID. Ved fælles forældremyndighed skal begge forældre give samtykke til tilmeldingen.

Hvis dit barn er døbt i udlandet eller i et andet kristent trossamfund end Folkekirken, skal du bruge en kopi af dåbsattesten.

Den digitale konfirmandtilmelding er åben mellem 1. april og 30. september, men du kan tidligst tilmelde dit barn året før konfirmationen. Vi anbefaler, at du venter med at tilmelde dit barn, indtil I har fået invitationen til konfirmandforberedelsen. Den bliver udleveret i skolen før sommerferien.

Får du brug for at tilmelde dit barn senere, eller behøver du hjælp til tilmeldingen, er du velkommen til at kontakte kordegnen – find kontaktoplysningerne her.